Jan Marijnissen

"De SP is niet enkel voor de verkiezingen geïnteresseerd in jouw mening, maar altijd en overal."
"Een vitale democratie kan niet zonder actief betrokken burgers en openbaar debat over onze gezamenlijke toekomst."
"De vrijheid van meningsuiting is absoluut. Ze is een groot en belangrijk goed, én ze is er niet alleen voor gelijkgestemden. In een democratische rechtsstaat geniet ook 'de tegenstander' die vrijheid."
"Ik vind écht dat het openbare debat gebaat is bij mensen die spreken in plaats van zwijgen. Voor mij zijn er wat dat betreft geen taboe's...mits het strafrecht niet overtreden wordt."
Zoeken




ZEUREN?

Dat kan. Op de SP-weblogs krijgt u daarvoor ruime gelegenheid, met name wanneer u het slachtoffer bent van Jan-Peter Balkenende en Wouter Bos. Natuurlijk is daar ook gezeur over de elite, onze neoliberale dictatuur, marktwerking, Polen en Marokkanen van harte welkom.
Heeft u SP Transparant iets te melden, stuur me dan een email.


 
vrijdag 9 mei 2008 /Douleur locale

SPookfractie (2)

Spookraadsleden, ik kende het fenomeen tot voor kort niet eens. De SP levert ze blijkbaar vaker, zoals bijvoorbeeld het geval Jean-Paul Voets in Leiderdorp:

Burgemeesters die spoken in hun raad hebben, moeten zelf hun overtuigingskracht uit de kast halen. Ze moeten de onwilligen overhalen om òf naar de vergaderingen te komen, òf hun zetel op te geven, vindt Ter Horst.  
Jean-Paul Voets is geen van beide van plan. Bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2006 was hij nummer 1 op de lijst voor de Socialistische Partij. De socialisten wonnen in Leiderdorp precies een zetel. Die ging dus naar Voets, maar hij verliet de partij na een hoogopgelopen ruzie met de nummer 2 van de SP-lijst. Wel bleef Voets zitten in de gemeenteraad, want als hij opstapte zou zijn zetel naar die nummer 2 gaan en dat kon Voets persoonlijk niet aan.

Meneer Voets ontving naast zijn normale baan voor zijn SP zetel 625 euro bruto en een onkostenvergoeding van maximaal 90 euro per maand. Inmiddels gaat hij alleen verder als ‘Lijst Voets’, en heeft de SP geen zetel meer in Leiderdorp. Je reinste kiezersbedrog dus. In dit radiofragment hoort u van Voets zelf dat het allemaal weer gaat over intern gekibbel (inclusief chantage en bedreiging), waarmee de SP lokaal regelmatig furore maakt.

SP landelijk spookt mee

SP zakkenvullenHet is een “lokale kwestie” stelt Hans van Heijningen over SP Deventer (net als in de kwestie Cuijk), terwijl hij zijn aureool nog eens oppoetst. Nee, over geld terugstorten bestaat er opeens geen mening, terwijl alle andere vormen van zakkenvullerij en graaien, met name bij andere partijen, door de SP fel wordt bekritiseerd.
Het VNG stelt: “Doet de partij daar zelf niks aan dan gebeurt er dus niets.” “Daarin [kwestie SP Deventer] zijn wij geen deelgenoot,” liegt Van Heijningen verder. Hij liegt, want de landelijke SP is in wezen de grootste deelgenoot in deze zaak, aangezien de landelijke partijkas ermee wordt gespekt. En ik maar denken dat het gezegde ‘slapende rijk worden‘ alleen over kapitalisme ging.

Op de website van de SP Deventer zijn ze in no time aan het kruis gaan hangen: ONGENUANCEERDHEID D66 IS SCHRIJNEND. U kent de tactiek inmiddels wel, de schuldigen zijn in deze: D66, Minister Ter Horst, en alle andere raadsleden in Deventer. En welke ’schrijnende nuances’ ziet D66 dan over het hoofd? Mocht u staan, gaat u dan even zitten: “abonnements-kosten voor b.v. kranten, tijdschriften en vakbladen,” roept de SP Deventer vanaf het kruis het electoraat toe.


32 reacties  »
  1. De Stentor: “Broekhuijs, inmiddels twee jaar voorzitter van de lokale SP, omschrijft de kandidatenlijst uit 2004 als een ‘onzorgvuldig opgestelde erfenis’. “Het blijkt daardoor heel lastig een goede kandidaat te vinden. Door de regels duurt het nodeloos lang.”

    Hallo… Als men geen goede kandidaat heeft heeft dat niets met regels te maken. Tenzij Broekhuijs de afdrachtregeling bedoelt.

    Het blijkt namelijk dat veel kandidaten hun zetel toch niet willen innemen, of zelfs uit de partij zijn getreden.

    Bijvoorbeeld in de provinciale staten in Flevoland is nr. 2 op de lijst, Helga Wiedijk, direct na de verkiezingen uit de partij gestapt, en nrs. 6 en 7 wilden hun zetels ook niet innemen.

    Django | 09.05.08 | 17:51


  2. Broekhuijs zwetst ook hier: “Had het allemaal niet wat sneller gekund, vraagt u zich misschien af? Natuurlijk wel, maar wij kiezen voor zorgvuldigheid en kwaliteit en dat kost wat tijd.” Kost wat tijd? Na de publicaties kan hij opeens (wel) op 28 mei met een voorzitter aankomen. Wat heeft hij die twee jaar daar zitten doen dan? En wat heeft de SP 4 jaar lang zitten doen met de Deventer “erfenis”?
    En natuurlijk, niemand rept weer over het geld dat in de partijkas verdwenen is…

    Sonja | 09.05.08 | 18:06


  3. de wereld graait door

    rené | 10.05.08 | 11:32


  4. Wettelijk is het zo dat een zetel steeds dient te gaan naar de hoogstgeplaatste op de lijst. Dus als nr 1 opgeeft, komt nr 2 enzovoorts.

    In Nieuwegein denkt men dat probleem nu te hebben opgevangen door aan ware geschiedsvervalsing te doen: zoek de presentatie van de SP kandidaten(lijst) voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2006 op. Hier kan men zien dat de heer Mekenkamp op nr 2 staat, terwijl dit in realiteit natuurlijk mevrouw Meese was. Die is er uitgestapt, dus meteen ook maar geschrapt van toenmalige kandidatenlijst. Mag dat zomaar van SP Landelijk?

    ollie | 10.05.08 | 18:13


  5. O maar landelijk SP schrapt ook makkelijk dingetjes uit standpunten en zo. Zelfs de oprichter van de partij is uit de geschiedenis geschreven.

    Sonja | 10.05.08 | 20:09


  6. De eerste helft van het stuk begrijp ik (alweer) niet zo goed. Wat is nou het kiezersbedrog? Dat iemand niet in de raadsvergaderingen verschijnt? Lijkt me bedrog, zeker als je wel geld vangt. Maar waar is de SP link? (het is immers een SPookfractie?). Voets zit niet meer bij de SP, dus financieel gezien wordt de SP kas al helemaal niet meer gespekt.
    En ook -ik heb het eerder gevraagd, geen antwoord gekregen, graag niet onterecht jeremieren over vermeend niet beantwoorde vragen- snap ik niet wat nou belangrijker is: het individuele karakter van het lidmaatschap (zonder last en ruggespraak, onafhankelijk) of de partij waar deze voor uit komt (verlengstuk politieke partij). Tot nu toe heb ik de meeste pleidooien hier zien gaan over: foei, de SP die zich bemoeit met volksvertegenwoordigers. Maar nu begrijp ik dat de SP dat toch wel moet doen als het om SPookraadsleden gaat. Selectief.

    C. Bokhove | 10.05.08 | 21:16


  7. Wat raar, eerst stellen dat het niet deugt, en nou weer gaan verdedigen.

    Sonja | 11.05.08 | 00:00


  8. Weer een boze email naar Van Heijningen gestuurd zeker LOL

    Sonja | 11.05.08 | 00:01


  9. Christiaan: wat ben je toch een heerlijke farizeeër geworden. Alles altijd maar goedpraten onder de ferme verdediging :”Ja maar ik stel echt wel stevige vragen intern”….
    En kennelijk ben je al je kennis ‘opeens’ kwijt want jij weet net zo goed als ik dat de griffie de opvolging regelt en niet de afdelingsvoorzitter. De griffie gaat gewoon de kieslijst langs. Dus opeens zie jij niet wat voor een lukkoekverhaal Harry Broekhuis ophangt.

    Rick | 11.05.08 | 13:25


  10. @7: spookraadsleden deugen niet. Ik lees alleen dat Voets “voor zich zelf begonnen is”. Daar deze site alleen over de SP gaat -immers, vergelijken is streng verboden- ben ik verbaasd dat je hem noemt.

    C. Bokhove | 11.05.08 | 13:29


  11. @9: bedankt hoor. Je hebt ook weer een woord geleerd zie ik. Ik heb al gezegd dat spookraadsleden “veroordeeld” moeten worden. Intern stel ik zeker vragen; ik moet alleen lag doorzeuren voordat ik antwoord krijg. Gelukkig zijn er nog mensen met vragen, en niet alleen “verontwaardigde SP-ers” die allemaal het bijltje er bij neer gooien.
    Wat betreft Deventer heb ik ook al gezegd dat dat er niet goed uit ziet. Ik zeg alleen dat ik niet goed begrijp of nou gezegd wordt dat er “moet worden ingegrepen” of dat de zieke, afwezige volksvertegenwoordiger ZELF verantwoordelijk is voor het afstaan of behouden van zijn zetel.

    C. Bokhove | 11.05.08 | 13:34


  12. @ ollie op #4.

    De SP mag vervalsen wat ze wil, het gaat om de kandidatenlijst plus bewilligingsverklaringen die ingeleverd zijn bij het Hoofdsetmbureau. Dat is de enige echte kandidatenlijst.
    Het is ook de gemeente die de eerstvolgende op de lijst aanschrijft als er een raadslid opstapt, als die wel wil en de SP niet, dan heeft de SP pech gehad.

    Henk K | 11.05.08 | 13:41


  13. @C. Bokhove
    Ga eens een leven krijgen… ieder normaal mens gaat naar buiten met dit weer maar wezeloze Bokhove zit hier dag en nacht met zijn ouwe Bokkepoot comments te geven die niemand lekker belangrijk gaat vinden.

    MAD | 11.05.08 | 15:56


  14. Christiaan:
    “@9: bedankt hoor. Je hebt ook weer een woord geleerd zie ik.”

    Domme arbeider dat ik ben. Ik moet inderdaad woordjes uit een woordenboek leren om in de buurt te komen van jouw verheven intellectuele gaven. Heb nog een woordje geleerd: hautain is je reactie, beste Christiaan….

    Rick | 11.05.08 | 16:53


  15. En Christiaan… wat heb je bereikt met je vragen… niets…nada…noppes…. Blijf ze lekker stellen, je weet toch dat je geen antwoorden krijgt. Mensen met een rechte rug lopen weg op het moment dat ze doorkrijgen dat er geen verandering mogelijk is. Pluche-weekdieren blijven zitten en doen ze vooral manmoedig voor…

    Rick | 11.05.08 | 16:56


  16. @13: ik heb ook heerlijk in mijn tuin gewerkt. De met het schrijven van deze posts gemoeide tijd is bij mij best te overzien. Ik wist niet dat jullie er een dagtaak aan hebben. Komt zeker door al die bronvermeldingen. :-O

    C. Bokhove | 11.05.08 | 17:23


  17. @14: je bent zeker geen domme arbeider. Die gebruiken het woord “farizeër” immers niet. Of andere pseudo-intellectuele praat.

    C. Bokhove | 11.05.08 | 17:26


  18. @15: ach ja, “je moet wat bereiken”. Ik kan natuurlijk een jij-bak gebruiken, maar heb vast geen overzicht van de bergen die je verzet hebt. Doe ik niet. “Mensen met een rechte rug lopen weg”. O ja dat was het. :roll:

    C. Bokhove | 11.05.08 | 17:30


  19. Beste lezers,

    Graag wil ik ook iets toevoegen ook al haalt het niets meer uit.

    Maar we hebben gelukkig in ons land vrijheid van meningsuiting : meer is het niet, mijn mening.

    Hoe wordt je SP ook raadslid ???

    Toen onze kieslijst bij de gemeente Leiderdorp werd ingeleverd en ik voor 2 weken op vakantie ging na een drukke campagne BRAK letterlijk de hel los.

    De bestuursleden wierpen zich in een strijd om de Zetel NR1 te kunnen bemachtigen, Dom want de lijst was 1 dag voor mijn vakantie ingeleverd bij de gemeente Leiderdorp.

    Toen ik terug kwam van vakantie moest ik kiezen voor de ene helft van het bestuur of ik zou genegeerd en tegengewerkt worden door de andere helft van het bestuur, Mission Impossible dus !!!

    Daarbij zit ik niet bij de SP om mij te laten onderdrukken of chanteren.

    Vlak voor de verkiezingen werd door groep 1 de campagnematerialen in gijzeling gehouden, geen folders en posters dus. What the Fuck is this ???

    Een goede Sp-er maakt zich daar niet druk om en we gingen gewoon de verkiezingen in maar haalden door alle politieke negetieve aandacht maar 1 zetel i.p.v de verwachte 2.

    Daar was de strijd dus niet mee afgelopen, met spoed werd een ledenvergadering uitgeroepen waarbij gesteld werd dat ik het veld maar moest ruimen, ik was toen 1 maand raadslid.

    Dat gaf zelfs bij mijn groep de nodige verwarring, Ik heb gesteld dat als ik zonder een kans om te bewijzen of ik wel geschikt was als raadslid zeker niet zou aftreden, vooral omdat de NR2 achter deze staatgreep zat.

    Ik had het een half jaar willen proberen met steun van beide groepen, had het niet gegaan dan was opstappen slechts een kwestie van eerlijk kleur bekennen over je eigen incompetentie.

    Natuurlijk had ik grote fouten gemaakt maar ik geloof in vergeving en elkaar helpen en een tweede kans krijgen.
    Die kreeg is met geen mogelijkheid en ik dacht ; Het heen en weer voor iedereen, sorry mensen, het is gewoon mijn eigen eerlijke gedachte.

    Mijn politieke carriere is grondig verziekt, als je Jean-Paul Voets googled kom je om in de negatieve stukjes, misschien terecht maar zo gaan wij niet in Nederland met elkaar om.

    Wat je zaait zul je oogsten en ik wil aan deze oogst geen deel hebben.

    Ik wens een ieder die mij vriendelijk gezind is veel gezondheid, geluk en levensvreugde toe.
    De mensen die mij minder goed gezind zijn wens ik echter een dubbeldeel van bovenstaande toe, zij hebben het harder nodig.

    Ondertussen voer ik niets uit in de raad, het lukt mij gewoon niet, alleen met tegenwerking en het halve gemeentehuis dat mij smalend aankijkt.

    Ik heb een hoop sociale vaardigheden geleerd in mijn politieke loopbaan, wordt nooit boos of verbitterd maar maak van iedere dag een dynamisch avontuur.

    Leven en laten leven en met het fractiegeld wordt een arme familie ondersteund ergens ver weg in Azie.

    Mai Pen Rai, het is niet anders.

    Vragen opmerkingen of je gal spuwen kan naar eigenwijs aapmetstaart leiderdorp-anders.nl

    Uw SP ook Raadslid Jean-Paul Voets

    Jean-Paul Voets - SP ook raadslid | 12.05.08 | 00:23


  20. Dankjewel voor je uitleg Jean-Paul. Jammer dat je dit niet zo aan de pers hebt verteld. Voor mij geen onbekend verhaal w.b. lokale SP fracties, het is net een dierentuin.

    Maar nog drie vraagjes:
    1. waarom bleef en blijf je in de raad en stap je niet gewoon uit, als je er toch niets doet?
    2. Heb jij contact gehad met Hans van Heijningen en/of landelijk en wat heeft die gezegd?
    3. Hoeveel ontvangt/ontving de partijkas voor jouw afwezigheid qua afdracht?

    Sonja | 12.05.08 | 08:47


  21. Jean-Paul, een zeer duidelijk verhaal en behoorlijk tragisch allemaal. Ik vind het geweldig dat je met het fractiegeld een arm gezin ondersteunt. De meeste schrijvers op deze site zouden mij karakteriseren als een SP-schaap. Zonder te pretenderen de gehele situatie aldaar te kennen, weet ik wel dat ik je reactie klasse vind.

    C. Bokhove | 12.05.08 | 10:10


  22. Overigens leven ook bij mij Sonja’s vragen.

    C. Bokhove | 12.05.08 | 10:14


  23. @Jean-Paul: Ik ben benieuwd: hoe kan het zijn dat een deel van het bestuur niet eens was met jouw plaats op de lijst.

    De normale gang van zaken is:
    1) Een kiescommissie (meestal bestaande uit minimaal 3 personen) wordt door het bestuur aangesteld om kandidaten te interviewen en een kieslijst samen te stellen. Als regel hoort geen lid van de kiescommissie ook kandidaat te zijn. (Hier wijkt de landelijke SP weliswaar zelf van af.) In principe moeten kandidaten op een verkiesbare plaats een (door het partijbestuur georganiseerde) cursus voor raadsleden hebben gevolgd. (De SP zegt zelf dat de cursus ook dient om kandidaten te screenen.)
    2) De kiescommissie stelt de lijst vast en rapporteert aan het bestuur. Het bestuur kan commentaar leveren.
    3) Op een (meestal vrij goed bezochte) algemene leden vergadering wordt de kieslijst door de aanwezige leden goedgekeurd. Eventueel kunnen op de ALV ook moties worden ingediend om de kieslijst te wijzigen. (Op dezelfde vergadering wordt meestal ook het lokale verkiezingsprogramma vastgesteld.)
    4) De vastgestelde lijst wordt (samen met verkiezingsprogramma) aan het partijbestuur gestuurd. Het partijbestuur moet met de lijst instemmen, anders mag men de kieslijst niet onder de naam “Socialistische Partij” indienen.
    5) De SP had, denk ik, geen bestaande raadsleden in de raad, dus had de afdeling voor een bepaald aantal steunverklaringen moeten zorgen. Die moeten op het stadhuis hiervoor tekenen.

    Als deze stappen gevolgd zijn, begrijp ik niet hoe een deel van het bestuur tegen jouw plaats op nr. 1 van de kieslijst had kunnen zijn. En als jouw positie op nr. 1 door een ALV is aangenomen, kan je je toch op de statuten beroepen.

    Ik heb echter het vermoeden dat de voorgeschreven prodedure waarschijnlijk niet gevolgd is. Hoe is de kieslijst tot stand gekomen? Bestond er een kiescommissie? En is de kieslijst door een ALV vastgesteld?

    Django | 12.05.08 | 23:58


  24. @Jean-Paul

    Vrienden van mij onderhouden een arm familielid in Indonesië voor slechts € 100 per maand. En dat is ruim voldoende om daarvan kleding, eten, huur en schoolgeld voor twee kinderen te betalen. Kies dus meerdere armen in Indonesië in plaats van 1 in dat land dat jij uitgekozen hebt.

    Verder sluit ik mij bij Django aan.

    Je actie is overigens niet slecht. Je kunt inderdaad het beste de naam van de SP van binnenuit bevuilen. Succes verder!

    Ronald Pino | 13.05.08 | 12:02


  25. Bah.

    Sonja | 13.05.08 | 15:10


  26. @19 Jean Paul &
    @23 Django

    Maareh, hoe zit dat nu Jean Paul, met de vragen die Django je heeft gesteld?

    Trix Strijker | 15.05.08 | 00:47


  27. Ik denk dat Jean-Paul hier niet meer komt, maar hij heeft zijn email adres hier achtergelaten: eigenwijs aapmetstaart leiderdorp-anders.nl

    Sonja | 15.05.08 | 10:28


  28. De vele fouten in 19 geven me te denken. JP is of emotioneel zo erg aangeslagen dat hij niet meer foutloos kan schrijven of hij heeft niet het opleidingsnivo dat hem in staat stelt raadstukken te lezen en behoorlijk te becommentarieren.

    Het niet ingaan op alleszins redelijke vragen is voor mij ook een bron van vraagtekens.

    Wie maakt het ´verdiende geld´ over naar de arme familie ´ergens ver weg in Azie´ De SP of eigen initiatief? Ik vind dit verhaal maar vreemd en geld overmaken naar arme mensen maakt het daarmee niet eerlijk verdiend.

    Er zit voor mij aan de hele affaire een luchtje. Ik denk dat JP zijn taak niet aankan. En dat hij uit rancune (of simpel winstbejag) blijft zitten.

    Marja | 16.05.08 | 09:45


  29. 28@ Marja

    Een typische SP reactie.

    Onenigheid tussen de SP en het individu(enkeling), waarna het individu onmiddelijk wordt weggezet als incompetent en “zakkenvuller”.

    Een (SP)zelfgenoegzaamheid die geen zijn weerga niet kent.

    Alsof het doorsnee individu geen andere redenen zou KUNNEN hebben om het met de SP oneens te zijn.

    Het onmiddelijk klasseren van de “opstandeling” als een hebzuchtige egocentrische parasiet met het IQ op het niveau van B.st.C. en niet als een volwaardig en intelligent gesprekspartner die het toevallig met bepaalde dingen niet eens is.

    Mischien heb je gelijk, mischien ook niet, maar
    in de meeste gevallen dat de SP raadsleden…. etc is kwijtgeraakt kom ik toch wel datzelfde soort argumenten vanuit de SP-hoek tegen, waardoor ik neig naar het laatste.

    Tevens zegt het heel veel over de SP als “werkgever”

    antipode | 16.05.08 | 10:32


  30. Trouwens Marja, als het vermogen van de enkeling tot het lezen en op de juiste manier interpreteren van raadsstukken recht evenredig zou zijn met zijn opleidingsniveau, dan zouden heel veel raads- en Statenleden, met waarschijnlijk op den duur desastreus gevolg, aan die kwalificaties voldoen.

    antipode | 16.05.08 | 10:47


  31. JP scrhijft dat een gezin in Azië van het fractiegeld ondersteund wordt. Als hij bedoelt het fractiebudget bedoelt, dan is dat geen goed idee omdat een fractiebudget alleen voor plaastelijke politieke activiteiten gebruikt mag worden en fracties uitgaven moeten verantwoorden (zie “bonnetjesaffaire” in Amsterdam). Maar ik begrijp ook niet of hij nu lid is van de SP of van Leiderdorp Anders.

    In ieder geval lijkt het mij dat de SP niet goed met de situatie heeft omgegaan. Er komen wel heel vaak problemen en hoog oplopende ruzies binnen afdelingen voor.

    De ondemocratische cultuur binnen de SP is in mijn opinie voor een deel hiervoor verantwoordelijk. De afdelingsvoorzitter heeft bijvoorbeeld veel te veel macht. Het is wel mogelijk een vervelende voorzitter weg te stemmen, maar het is niet makkelijk en vergt veel energie en doorzettingsvermogen.

    Django | 16.05.08 | 10:48


  32. Dat iemand zo ver gaat om op dit weblog zijn email adres te zetten voor als er nog vragen zijn is voor mij geen bron van wantrouwen - integendeel!

    Sonja | 16.05.08 | 11:44


PLAATS EEN REACTIE

(wegens opgewonden standjes moet uw reactie eerst goedgekeurd worden)

TAGS: <a> <b> <i> <u> <blockquote>



Captcha: typ de cijfertjes over in het veld.


  Laatste reacties
LAATSTE REACTIES
Twietwiet met SP STransparant
Kantjeboord
Janboel
Nieuw op SP TRANSPARANT
Meldpunt
/ACTIE!
MELDPUNT SP PROBLEMEN
SP Transparant ontvangt steeds meer verontrustende berichten uit de SP. Om snel een breder beeld te krijgen roepen wij kamer-, raads- en bestuursleden, en vrijwilligers op om hun ervaringen met de partij te melden!
Hoe bevalt uw werk voor de SP?


CENSUUR ARCHIEF
Censuur Archief Bekijk een verzameling door de SP gecensureerde reacties op Flickr. Wegens ruimtegebrek is recent hier een tweede censuur archief gemaakt.
MELDPUNT CIRCUSDIEREN

"Circussen met wilde dieren moeten worden verboden"

stond er in de standpunten van de SP (eerste regel laatste alinea). Toen de PvdA begin 2008 met een motie kwam om leeuwen en tijgers in circussen te verbieden, stemde de SP opeens tegen. Daarna heeft ze stiekem de regel uit haar standpunten verwijderd. Vragen hierover op de SP weblogs worden ook gecensureerd. U kunt middels circusleed.nl een protest-email naar de fractie en Jan Marijnissen sturen. Laat je door de SP de mond niet snoeren!
NIET LULLEN MAAR POETSEN
May 2008
M T W T F S S
« Apr   Jun »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
THEMAKANALEN
Categorieën:
ARCHIEF
  ZEUR voor een beter Nederland

WENNEN AAN AGNES
Ledenverlies 2007 (rug.nl): 5.369
Kamerleden opgestapt na TK2006: 3
Opgestapte politici & bestuur na TK2006: 63
Zetels peilingen: -11
SPOTPRENTEN (1)

EERST HET ZUUR
EN DAN DE WORST

SPOTPRENTEN (2)


SP AKSIE NIEUWS
Na de volledig mislukte horror story van Krista van Velzen over Glen Mills, o.a. omdat de opgenomen gegevens verouderd waren, wordt er weer een zwartboekwerkje uit 2005 van zolder gehaald: Morgen moet het beter! Moet wel even afgestoft worden, maar ja, je moet toch wat, als actiepartij.
SP KLIKLIJNEN (SELECTIE)