![]() |
||||||
"De SP is niet enkel voor de verkiezingen geïnteresseerd in jouw mening, maar altijd en overal." "Een vitale democratie kan niet zonder actief betrokken burgers en openbaar debat over onze gezamenlijke toekomst." "De vrijheid van meningsuiting is absoluut. Ze is een groot en belangrijk goed, én ze is er niet alleen voor gelijkgestemden. In een democratische rechtsstaat geniet ook 'de tegenstander' die vrijheid." "Ik vind écht dat het openbare debat gebaat is bij mensen die spreken in plaats van zwijgen. Voor mij zijn er wat dat betreft geen taboe's...mits het strafrecht niet overtreden wordt." ![]() PeilingZEUREN?Dat kan. Op de SP-weblogs krijgt u daarvoor ruime gelegenheid, met name wanneer u het slachtoffer bent van Jan-Peter Balkenende en Wouter Bos. Natuurlijk is daar ook gezeur over de elite, onze neoliberale dictatuur, marktwerking, Polen en Marokkanen van harte welkom.Heeft u SP Transparant iets te melden, stuur me dan een email. |
donderdag 1 november 2007 /Meningen / WerkRed
|
/ACTIE!
MELDPUNT SP PROBLEMEN
SP Transparant ontvangt steeds meer verontrustende berichten uit de SP. Om snel een breder beeld te krijgen roepen wij kamer-, raads- en bestuursleden, en vrijwilligers op om hun ervaringen met de partij te melden! Hoe bevalt uw werk voor de SP? KantjeboordJanboel
LAATSTE REACTIESRecent Comments:
CENSUUR ARCHIEF
Bekijk een verzameling door de SP gecensureerde reacties op Flickr. Wegens ruimtegebrek is recent hier een tweede censuur archief gemaakt.
Nieuw op SP TRANSPARANTMELDPUNT CIRCUSDIEREN"Circussen met wilde dieren moeten worden verboden"stond er in de standpunten van de SP (eerste regel laatste alinea). Toen de PvdA begin 2008 met een motie kwam om leeuwen en tijgers in circussen te verbieden, stemde de SP opeens tegen. Daarna heeft ze stiekem de regel uit haar standpunten verwijderd. Vragen hierover op de SP weblogs worden ook gecensureerd. U kunt middels circusleed.nl een protest-email naar de fractie en Jan Marijnissen sturen. Laat je door de SP de mond niet snoeren!NIET LULLEN MAAR POETSENTHEMAKANALENARCHIEF |
"GROEIPIJNEN"
Ledenverlies 2007 (rug.nl): 5.369
Raadsleden opgestapt na TK2006: 40 Zetelverlies na TK2006: 8 SPOTPRENTEN (1)
EERST HET ZUUR
|
|||
WTF…naast geert wilders?
MAD | 02.11.07 | 00:20
Ja. Die Haagse mossad agent die vind dat alle moslims ter wereld geen rechten mogen hebben, laat staan “mensenrechten”.
Sonja | 02.11.07 | 00:38
Als de waarheid bekend wordt dat de kamerleden een wake hebben gehouden voor de leider van een gewelddadige groep terroristen en de zelf-benoemde president van Khuzestan - de olierijkste province van Iran - zal Harry van Bommel wel weer “Harry is dom geweest”, “Harry verdient billekoek” of iets even kinderachtigs op zijn weblog plaatsen.
Django | 02.11.07 | 10:20
Nou Django, die waarheid was al bekend voordat de hele hype begon. Ook bij Amnesty, getuige de uitgebreide “geen politieke keuze” en “geen banden met” babbel op hun website, hetgeen zij “nuancering” noemen. Daarnaast, zeker i.v.m. de ridderorde, zal er bij de AIVD een uitgebreid rapport liggen over de terroristische organisatie van de zelfbenoemde president, en zal het spijkerbomfilmpje dat op de website van de president stond heus niet onbemerkt zijn gebleven.
Verhagen, Bot, Van Baalen en SP waren zodoende uitstekend op de hoogte, en kunnen ze nooit beweren dat ze het niet hebben geweten. En dat beweren ze dan ook niet, het zwijgen is oorverdovend. Het meest afschuwlijke van dit alles is natuurlijk dat al die kennis dan nóg geen probleem vormt om de Amerikaans/Israëlische belangen te steunen en de Bomb Iran lobby - met wie, als we de AIVD moeten geloven, Geert Wilders vrijwel dagelijks aan de telefoon hangt.
Desalniettemin gooit de SP het er nu heel laf op dat het een actie was tegen de doodstraf in het algemeen, en komt het klapvee de weblogs ondersteunen met gekwek over ethiek en menselijkheid. Harry van Bommel is zelfs zo doorzichtig dat zijn nieuwste log een internationale actie tegen de doodstraf bevat. Echter, niemand die uitlegt hoe het komt dat er op de pamfletten met het SP logo helemaal niets te zien of te lezen is dat duidt op een actie tegen de doodstraf.
Daarnaast is het natuurlijk hoogst merkwaardig dat de actie 21 jaar na dato plaatsvindt, aangezien de president van Arabistan in 1988 al de doodstraf heeft gekregen.
Sonja | 02.11.07 | 11:56
Met “bekend” bedoelde ik “algemeen bekend”. Nadat het ALO filmpje met NL ondertiteling (”In naam van Allah, de Koran, etc.) volledig op Nova te zien was, wordt het moeilijk om Al-Mansouri nog een “mensenrechtenactivist” te noemen.
Trouwens, de Nederlandse tak van de MEK (Mujahadin e Khalq) zegt ook kontakten te onderhouden met de SP en met name Harry van Bommel. Het is ook opmerkelijk dat leden van deze organisatie in Nederland gewoon hun gang kunnen gaan en ook geen problemen ondervinden om Amerika te bezoeken, hoewel de organisatie op de Europese lijst van terroristische organisaties staat. Het is algemeen bekend onder Iraanse ballingen dat de MEK gesteund wordt door de CIA en ook over bakken vol geld beschikt.
Django | 02.11.07 | 12:21
De MEK zit al in het parlement Django, in de persoon van Farah Karimi.
Ms Femke Halsma, leader of the Greens, says: “I believe that Farah Karimi writes about Mojahedin-e Khalq very honestly. She now rejects the Mojahedin-e Khalq and believes it has become a criminal organization.”
(Dat laatste klopt dus al niet want tijdens het lidmaatschap van Karimi pleegde de MEK al terroristische aanslagen)
Mr. Hans Von Balen, Liberal Democrat member says that in his view Mrs Karimi has written very bravely about her past relations with the Mojahedin. “Criticizing the past is a brave act”, he said, “and other politicians should follow her example”.
Hans Von Balen, LOL! Maar ziehier ook weer meteen de anti-Iran lobby die klaar staat om elke vorm van terreur te verdedigen zodra het om De Vijand gaat… En wat zei hij daar nou: “Criticizing the past is a brave act” en “other politicians should follow her example”? Je kent het verleden van Von Baalen?
Sonja | 02.11.07 | 12:27
Dit schreef een journalist mij gisteren:
“ik heb deze zaak op afstand gevolgd, maar ik had meteen vanaf het begin al enige argwaan. ten eerste omdat de iraanse dissidenten net zo werken als de iraakse dissidenten van wie wij weten dat het voor een groot deel schurken zijn, los van de paar goede mensen. schurken die door de cia werden betaald. ik ga er blind vanuit dat ook de iraanse groepen in Nederland door de amerikanen worden betaald, dat is een standaard procedure.”
Sonja | 02.11.07 | 12:29
Het vervelende is dat als mensen dit niet weten ze heel snel de neiging hebben om te veroordelen. De burger moet echt onderzoekender worden.
MAD | 02.11.07 | 12:54
Klopt MAD, feiten zijn alleen feiten wanneer ze in goede aarde vallen. Zo poogde een Wikipedia apparatsjik mij gisteren duidelijk te maken: “Sommige feiten zijn niet neutraal.” Ow my gawd…
Sonja | 02.11.07 | 13:00
Beste mensen,
Hierbij een oproep tot een wake tegen de doodstraf. Download hier uw pamflet, print hem uit en breng hem mee met uw partykaarsen en pannendeksels. De bedoeling is om twee groepen te vormen: een voor de Amerkaanse ambassade en een voor de Israëlische ambassade. U heeft een mening, dus laat hem horen. Internationale solidariteit! Leve de Koningin!
bij voorbaat dank,
Karel Lapvee
K. Lapvee | 02.11.07 | 13:03
volgens mij is er niet zo veel mis met de oorspronkelijke tekst op dat bordje. fair trial now. De SP zegt toch niet dat ie onschuldig is?
beetje flauw dit. zelfs amnesty stond bij deze wake.
dat wilders en groenlinks er ook staan is toch alleen maar mooi?
ook een terrorist verdiend een eerlijk proces. of vind je guantanamobay ineens ook wel ok?
Dirk | 02.11.07 | 13:04
Nee Dirk, weet je wat flauw is? Met zo’n pamflet wapperen en als er kritiek komt opeens vertellen dat het een algemene wake was tegen de algemene doodstraf.
“De SP zegt toch niet dat ie onschuldig is?”
De SP zegt toch niet dat hij schuldig is? Nee, de SP houdt vol dat hij een “mensenrechtenactivist” is. Ook al deelt de CIA-president zelf doodvonnissen uit.
“zelfs amnesty stond bij deze wake.”
De vraag is: zit het geld van de argeloze donateur ook in spijkerbommen? De president heeft Amnesty gebruikt om zijn eigen terroristen te helpen. Maar aan Amnesty hoef je dat niet te vragen, want die hebben het toevallig net even heel druk.
“dat wilders en groenlinks er ook staan is toch alleen maar mooi?”
[Bestond Adolf Hitler nou nog maar…]
GroenLinks staat er, logisch, want die heeft ook zo’n Bomb Iran aanslagpleegster in de gelederen. En Geert Wilders is vóór de doodstraf. Conclusie: met de doodstraf heeft die hele wake niets te maken.
“ook een terrorist verdiend een eerlijk proces.”
Vraag voor de lol eens aan de SP waar de wake was voor Saddam Hoessein. Vraag ze ook even wanneer ze kaarsjes gaan branden voor Osama Bin Laden. En als je dat per sé wil weten, dan kan ik je vertellen hoe lang het duurt eer je daar antwoord op krijgt.
Verder heb ik ook een mening, ook over fair trials en doodstraf. Alleen heb ik voor het uiten van mijn mening de Bomb Iran lobby niet nodig. En ook geen CIA-terrorist met ridderorde om ‘goeie sier’ mee te maken.
Hou jezelf niet van de domme Dirk, je komt er niet mee weg. Althans, niet bij mij.
Sonja | 02.11.07 | 14:27
Leg je heiligverklaring ook even voor aan de slachtoffers en hun familie in Ahwaz. Dat zou een leerzame ervaring zijn denk ik.
Sonja | 02.11.07 | 14:34
“dat wilders en groenlinks er ook staan is toch alleen maar mooi?”
ANP 27 oktober 2007
‘Nederland heeft behoefte aan eigen Guantanomo’
Geert Wilders wil dat mensen die gevaar zijn voor veiligheid zonder proces worden opgesloten.
Geert Wilders (PVV) vindt dat Nederland behoefte heeft aan een eigen Guantanamo. “De gevangenen worden daar prima behandeld”, zei hij vrijdag in Washington na een bezoek aan het gevangenenkamp. “Schone cellen, behoorlijk eten, correcte behandeling”, luidde zijn oordeel.
Hij is van mening dat Nederland net als Amerika een afweging moet maken tussen individuele vrijheid en veiligheid. Wilders denkt aan een soort “administratieve detentie” naar Israëlisch voorbeeld. De Israëli’s sluiten mensen die de geheime dienst als een gevaar voor de veiligheid beschouwt voor onbepaalde tijd op zonder enige vorm van proces.
In Nederland zou de AIVD moeten bepalen wie een bedreiging voor de veiligheid is en in een soort Guantanamo-kamp moet worden opgesloten. De getuigenis van een functionaris van de geheime dienst is volgens Wilders, net als in Israël, voldoende garantie voor het handhaven van de rechtsorde. De PVV-fractievoorzitter bezocht deze week als lid van de Tweede Kamer-commissie voor buitenlandse zaken gevangenkamp in Guantanamo. Hij voelt overigens weinig voor het voorstel van de VVD voor het mogelijk overbrengen van gedetineerden uit Guantanamo naar Nederland. “Je weet niet wat voor vlees je in de kuip hebt.”
DRIE DAGEN LATER STOND WILDERS TE DEMONSTREREN VOOR EEN ‘FAIR TRIAL NOW’ VOOR EEN CIA-TERRORIST
Sonja | 02.11.07 | 14:53
Iraanse oppositiepartijen in het buitenland zijn meesters is het verdraaien van de werkelijkheid en het verdraaien van de waarheid.
Dat was in de jaren ‘70 al toen ze tegen de Sjah streden en daarna tegen de Ayatollah’s. Ook bestrijden ze elkaar op leven en dood.
In de jaren ‘70 stonden een aantal groeperingen met fotoalbums met vreselijk foto’s van misdaden gepleegd door het Sjah-regime. De bedoeling was dat je daarna wat geld gaf. Begin jaren ‘80 stonden ze er nog steeds. Met dezelfde foto’s alleen waren de misdaden nu gepleegd door de Ayatollah’s.
En om een voorbeeld van deze tijd te geven: kijk maar eens hoe Afshin Ellian omgaat met de waarheid rondom Ehsan Jami. Een ex-moslim die nooit moslim is geweest.
Nu Ehsan Jami niet meer bruikbaar is voor zijn zaak heeft Afshin Ellian hem laten vallen als een baksteen.
Maar goed, ook al zou Al-Mansouri een terrorist van het ergste soort zijn, dan nog is de doodsstraf barbaars. De doodstraf komt alleen nog maar voor in wat minder geciviliseerde landen zoals het MAO-land van de SP
Henk | 02.11.07 | 14:54
@MAD
Dat Van Bommel en Wilders gezellie naast elkaar staan is niets nieuws. Voor de verkiezingen hebben ze met elkaar afgesproken om elkaar niet lastig te vallen.
Ook bieren beide heren regelmatig. Maar goed, de grens tussen de SP en de PVV is natuurlijk ook heel dun.
Maar een ding vraag ik me af als Van Bommel en Wilders zo gezellie aan het bieren zijn, knijpt Van Bommel Wilders ook in zijn billen?
Henk | 02.11.07 | 14:58
Pjoe Henk, nu slaat m’n fantasie op hol…
Sonja | 02.11.07 | 15:15
Volgens de AIVD werft de MKO (/MEK/PMOI) op oneigenlijke manieren geld in Nederland via diverse stichtingen. Het geld zou naar de gezinnen van politieke gevangenen gaan maar komt in feit terecht bij de Mujahedin e Khalq. De MEK wordt als een sekte geleid door Masoud en Maryam Rajavi en opereert vanuit een kamp (Ashraf City) in Irak. Vroeger werd de organisatie door Saddam Hussein gesponsord en zelfs van militaire materieel voorzien.
Een VN journaliste beschrijft haar ervaringen met hun manier van fondswerving in dit artikel:
http://www.vn.nl/BijVN/Redactie/ArtikelRedactie/DeMujahedinKomtBijUThuis.htm
Ik denk dat niet uitgesloten kan worden dat de ALO van Al-Massoud soortgelijke technieken gebruikt.
Django | 02.11.07 | 15:33
Hier spreekt Harry van Bommel een demonstratie van een MKO/MEK/PMOI mantelorganisatie de “Stichting van de Familieleden van Iran” toe. Hij werd uitgenodigd door de “Vereniging van Iraanse academici in Nederland”, ook een MKO organisatie.
http://www.sp.nl/nieuwsberichten/060221-veroordeel_mensenrechtenschendingen_iran.html
De demonstranten maakten ook geen geheim van hun steun voor Mujahedin e Khalq “presidente” Maryam Rajavi, zie de spandoeken.
Volgens Human Rights Watch is de MEK in feite een sekte die afvallige volgelingen martelt en illegaal vasthoudt.
http://hrw.org/backgrounder/mena/iran0505/index.htm
De vraag: als de SP zich werkelijk zo druk maakt om mensenrechten, waarom onderhouden ze kontaken met zulke organisaties.
Django | 02.11.07 | 15:58
@QDjango,
Omdat het ook maoïsten zijn?
Henk | 02.11.07 | 16:08
De buitenlandwoordvoerder van de SP waarschuwde ook dat mensenrechten niet mogen dienen als wisselgeld bij de onderhandelingen over het nucleaire vraagstuk dat op dit moment alle aandacht krijgt.
Django, ik begin nu te begrijpen hoe het komt dat een socialistische partij voet aan de grond heeft gekregen in Den Haag. Maar ook gaan regeren, nee, dat ging weer te ver. Ze mogen “meedoen” - en dat doen ze dan ook heel enthousiast. Stelletje kleuters.
Sonja | 02.11.07 | 16:30
haha sonja check van bommel weblog, je moet je kop houden van de webmaster.
MAD | 02.11.07 | 22:49
Ja, anders volgen er “teleurstellingen”. Marijnissen had het toch ook over “teleurgestelde” mensen? Dat is dus een eufemisme voor censuur. Enfin, in het Mao-filter staat:
Maar dat mag het klapvee blijkbaar niet lezen.
Sonja | 03.11.07 | 02:25
jaaahaa sonja je moet luisteren… kijk maar uit zometeen stopt er een soepkar voor je deur…
MAD | 03.11.07 | 10:28
Sonja: Het is al lang duidelijk: de SP is niet een deel van de oplossing maar juist een deel van het probleem geworden
“if you’re not part of the solution, you’re part of the problem”
Django | 03.11.07 | 12:28
Lees: You’re either with us, or against us.
Sonja | 03.11.07 | 13:21
Ja en anders moet je maar naar solidara sonja, je weet wel die nobody partij. whehehe http://solidara.hyves.nl how lame can you be
MAD | 03.11.07 | 19:23
Ik gun ze het wel hoor, Solidara.
Sonja | 03.11.07 | 21:14
Wat is dat “solidara”? Ben jij daar dus lid van, Sonja?
Rem.
Remco | 03.11.07 | 21:40
@Sonja
Zelfde zooi als de SP sonja, ook snel met bannen. Hebben ook enorm veel problemen met een andere mening.
MAD | 03.11.07 | 22:10
Ben ik daar dus lid van Remspoor? Zeg het maar hoor.
Sonja | 03.11.07 | 22:31
Eh, mijn naam is Remco - afgekort tot “Rem” in mijn omgeving.
Ik heb geen idee Sonja, daarom vroeg ik er ook naar. Je gunt het ze wel, zeg je. Dus dacht ik dat je er lid van was en bent. Bovendien weet ik nog steeds niet wat solidara nu precies is. Kun je wat meer vertellen? Misschien is de club wel waar ik naar zoek. De SP heeft voor mij afgedaan.
Rem.
Remco | 03.11.07 | 22:44
Ongelofelijk. Alleen de foto al dat een diplomatiek conflict over een persoon al wordt tot een oproep tot bombarderen. Ik snap niet dat de SP achter zoiets kan staan.
En als de organisatie idd echt verantwoordelijk is voor een aanslag kan je stellen dat er een dubbele moraal is rond terrorisme, terwijl geen enkel iemand zit te wachten op een aanslag van welke groepering dan ook. Lui die het gericht hebben op onschuldige burgers dienen derhalve ook geen steun te krijgen.
Maar waarom krijgen we dit niet in de normale media te horen en zijn er serieuze bevestigingen van dit verhaal? Want dit is echt iets wat wel serieus gestaafd dient te worden.
Serge | 03.11.07 | 23:23
Nu wordt het echt hysterisch. Ik lees net in de krant:
“Volgens Adnan verspreidt Iran momenteel willens en wetens aids onder de Arabische minderheid via donorbloed. Iran zou dat doen met bloed uit een niet nader genoemd Europees land. Al Mansouri zegt dit te kunnen bewijzen.”
http://www.volkskrant.nl/binnenland/article475994.ece
Yeah, sure…
Sonja | 04.11.07 | 22:28
De zoon is een fantast. Uit hetzelfde artikel:
“Iran verplaatst Abdullah Al Mansouri wekelijks van de ene gevangenis naar de andere uit angst dat vrijheidsstrijders hem anders uit de gevangenis bevrijden. Dat zei de zoon van Al Mansouri, Adnan, zondag in Maastricht.”
Yeah right. De Revolutionaire Garde en Ahmadinejad doen het in hun broek voor de Arabistani’s. Ik vond zijn verhaal over “vrijkopen” van de doodsvonnis ook zeer verdacht.
Harry, we hebben je wel gewaarschuwd jongen!
Django | 04.11.07 | 22:47
Trouwens, “Dirty Harry” is weer bezig:
http://tinyurl.com/3d8476
Wat heeft de SP eigenlijk met de Koerden? Ik vind de Koerdische zaak wel sympathiek maar de SP is wel heel erg gefocussed op de Koerden.
En iedereen in de regio weet dat Barzani een door de CIA gesteunde mafioso is. Niks democratie in “zijn” Koerdistan. Zijn regering probeert het gebied al van etnische Arabieren te zuiveren. En eerder dit jaar is een journalist tot 30 jaar cel (!!!) veroordeeld omdat hij op een website Barzani beschuldigde van corruptie.
http://tinyurl.com/332j3b
Maar ja het kan zijn dat de Mao-filtristen van de SP daar bewondering voor hebben…
Django | 04.11.07 | 23:08
(Toch fijn dat het je gelukt is te posten Django…
)
@35 Niet alleen dat, zoonlief beweert dat zijn vader zo’n geliefd man bij “zijn” volk. Bij de Ahwaz Human Rights Organization lees ik juist dat dat wel meevalt. En trouwens, hoezo “zijn” volk? Hij heeft zichzelf tot president benoemd, en is dus niet gekozen. Ook beweerde zoonlief op tv doodleuk dat hij sprak voor 8 miljoen mensen. Maar er zijn maar 3 miljoen Ahwazi - dus waar gaat dat over.
Over het ‘AIDS complot’:
HIV/AIDS rates in the province are rising at a fast rate due to the increasing use of intravenous drugs by the Ahwazi underclass as well as the use of unscreened infected blood imported from other countries.
Human Rights and the Ahwazi Arabs - July 2007 (Report prepared by: British Ahwazi Friendship Society, Ahwaz Human Rights Organization, Ahwaz Education and Human Rights Foundation, Ahwaz Studies Center) http://www.ahwazmedia.com/dossier.pdf
Wie wil weten hoe het allemaal echt zit en waarom Den Haag hier zo hard achteraan holt raad ik de volgende Engelstalige artikelen aan:
KHUZESTAN: THE FIRST FRONT IN THE WAR ON IRAN? (November 07, 2005)
Events in the oil-rich province of Khuzestan bordering Iraq could serve as a harbinger of U.S.-British intentions in Iran, and expose Khuzestan as Iran’s Achilles Heel. Recently, a series of bombings and ethnic clashes has begun to show that something is rotten in Khuzestan, which could be an early warning of a coming war.
Last June, former UN weapons inspector Scott Ritter warned that the U.S. is building up military capabilities in Azerbaijan, on Iran’s northern border, and sponsoring rebel bombings inside Iran. Heb je dit hele artikel gelezen dan ben je goed op de hoogte.
Annexing Khuzestan; Battle-Plans For Iran - Mike Whitney - 02/01/06
The Bush administration’s attention has shifted to a small province in southwestern Iran that is unknown to most Americans. Never the less, Khuzestan will become the next front in the war on terror and the lynchpin for prevailing in the global resource war. If the Bush administration can sweep into the region (under the pretext disarming Iran’s nuclear weapons programs) and put Iran’s prodigious oil wealth under US control, the dream of monopolizing Middle East oil will have been achieved.
OPLAN 1002-04 - The Khuzestan Gambit? - globalsecurity.org
OPLAN 1002-04 has probably been revised to reflect the American occupation of Iraq, and the power projection opportunities this provides against Iran. The Zagros Mountains form a natural pallisade defending Iran from incursions from Iraq. The Iranian province of Khuzestan is the one large piece of flat Iranian terrain to the west of the Zagros Mountains. American heavy forces could swiftly occupy Khuzestan, and in doing so seize control of most of Iran’s oil resources, and non-trivial portions of the country’s water supply and electrical generating capacity.
Sonja | 05.11.07 | 00:25
O ja, en dan is er nog het propagandakanaal Al-Awhaz Television. Gevestigd in Californa USA.
Sonja | 05.11.07 | 00:49
“Tien redenen om geen SP te stemmen”
http://www.volkskrantblog.nl/bericht/88486
Ik ben dit artikel (van voor de laatste verkiezingen) pas nu tegengekomen. Maar het blijft natuurlijk actueel, want de standpunten en stemgedrag zijn natuurlijk niet veranderd.
Voor de SP gaat vaak op: “links lullen, rechts stemmen”.
Zelfs Jan Marijnissen zegt dat hij zich niet graag “socialist” noemt. Dat is hij ook niet, hij is een conservatieve en nationalistische populist met een aantal sociale standpunten.
Het is geen wonder dat de SP en PVV (en straks TON) elkaar kunnen vinden, over veel dingen (zoals integratie en immigratie) zijn ze gewoon eens.
Django | 05.11.07 | 10:44
Wat is het verschil tussen fascistisch rechts en fascistisch links ook wel staatssocialisme of Oostblokcommunisme genoemd. Oostblok communisme ging ook van nationalisme en “goed” voor de brave leden van de eigenbevolking uit. Hierin verschilt men niet zoveel met de rechts-nationalisten.
Populisme is volksmennen, dus populisme is fout ongeacht of het populisme links of rechts is. Populisme is niet alleen fout, maar ook nog eens gevaarlijk. Het voorkomt dat mensen zelf gaan nadenken en leidt tot slaafs gedrag.
Iemand heeft mij verteld dat de politiek een cirkel is en dat extreem links en extreem rechts vaak erg opelkaar lijken.
Nee SP heeft het echt gehad.
En bij alle vormen van reeel “socialisme”, die men op de wereld heeft staat men op zijn leider en zijn verheerlijking. Inclusief de landen waar het wel redelijk met het “socialistische” regime gaat en het socialisme de bevolking wel echt iets gebracht heeft. Dit maakt socialisme niet alleen kwetsbaar, maar voorkomt ook dat mensen zelf na gaan denken en/of bepaalde kritiekpunten aan kunnen dragen om het systeem echt te verbeteren.
En verder hoe zit het bijv. met Daniël Ortega van Nicaraqua? vroeger socialist en nu zo conservatief als het zijn kan…. En hoe kunnen we Jan Marijnissen langs deze meetlijn leggen?
Serge | 06.11.07 | 23:55
Verder
Bovendien is er nu veel meer naar buiten gekomen rond de verleden van Al Mansouri. En als we de westerse definitie van terrorisme langs hem houdt voldoet hij aan dat begrip. Ergens goed dat hij nu voor de rechter moet verantwoorden wat hij daar allemaal uitgespookt heeft.
Serge | 06.11.07 | 23:59
Al zou hij een ‘vrijheidsstrijder’ zijn, ik maak me kwaad om misschien wel de grootste openlijke ommezwaai in de politiek in Nederland: links en rechts hand in hand op de bres voor de Amerikaans/Israëlische belangen in het Midden-Oosten. Onder het mom van mensenrechten en anti-doodstraf nota bene - het is gewoon pervers.
Sonja | 07.11.07 | 00:37
@Sonja #42
De enigste belangen, die Amerika en consorten hebben zijn goedkope olie en de blinde steun aan Israel. Hier worden idd altijd de mensenrechten rechten weer van stal gehaald. Ook tijdens de Afghanistan oorlog werd ook vrouwenonderukking ingezet om de oorlog goed te praten. Dit niet alleen pervers, maar ook nog eens het meten met 2 maten.
Serge | 07.11.07 | 00:45
Heb beide filmpjes gezien en het doet me denken aan een of andere modale terroristische en seperatistische organisatie. Feestelijke marsmuziek bij een bomaanslag. Bah!!!
Serge | 07.11.07 | 14:11