![]() |
||||||
"De SP is niet enkel voor de verkiezingen geïnteresseerd in jouw mening, maar altijd en overal." "Een vitale democratie kan niet zonder actief betrokken burgers en openbaar debat over onze gezamenlijke toekomst." "De vrijheid van meningsuiting is absoluut. Ze is een groot en belangrijk goed, én ze is er niet alleen voor gelijkgestemden. In een democratische rechtsstaat geniet ook 'de tegenstander' die vrijheid." "Ik vind écht dat het openbare debat gebaat is bij mensen die spreken in plaats van zwijgen. Voor mij zijn er wat dat betreft geen taboe's...mits het strafrecht niet overtreden wordt." ![]() PeilingZEUREN?Dat kan. Op de SP-weblogs krijgt u daarvoor ruime gelegenheid, met name wanneer u het slachtoffer bent van Jan-Peter Balkenende en Wouter Bos. Natuurlijk is daar ook gezeur over de elite, onze neoliberale dictatuur, marktwerking, Polen en Marokkanen van harte welkom.Heeft u SP Transparant iets te melden, stuur me dan een email. |
maandag 3 september 2007 /Werk / JanboelWikiSPedia
De lange censuurarm van de SP reikt tot in de Wikipedia.
Deze actie draagt zonder gerede twijfel het keurmerk van onze Bas, de censuurmaster van Jan Marijnissen. Ik ben dat dus even gaan onderzoeken en wat blijkt? Onze zure trol Batieboe/M.Hussaini/Daan heeft ook daar huisgehouden. Hier een overzicht van zijn ‘aanpassingen’ (febr. 2007):
Nu dacht de familie van De Grote Leider, met voorkeurstemmen gekozen op een onverkiesbare plaats en daar wél mogen zitten, even te scoren met het belachelijk maken van het Koninklijk huis. Die heeft zichzelf daarmee dus flink voor joker gezet.
|
LAATSTE REACTIESRecent Comments:
KantjeboordJanboelNieuw op SP TRANSPARANT
/ACTIE!
MELDPUNT SP PROBLEMEN
SP Transparant ontvangt steeds meer verontrustende berichten uit de SP. Om snel een breder beeld te krijgen roepen wij kamer-, raads- en bestuursleden, en vrijwilligers op om hun ervaringen met de partij te melden! Hoe bevalt uw werk voor de SP?
CENSUUR ARCHIEF
Bekijk een verzameling door de SP gecensureerde reacties op Flickr. Wegens ruimtegebrek is recent hier een tweede censuur archief gemaakt.
MELDPUNT CIRCUSDIEREN"Circussen met wilde dieren moeten worden verboden"stond er in de standpunten van de SP (eerste regel laatste alinea). Toen de PvdA begin 2008 met een motie kwam om leeuwen en tijgers in circussen te verbieden, stemde de SP opeens tegen. Daarna heeft ze stiekem de regel uit haar standpunten verwijderd. Vragen hierover op de SP weblogs worden ook gecensureerd. U kunt middels circusleed.nl een protest-email naar de fractie en Jan Marijnissen sturen. Laat je door de SP de mond niet snoeren!NIET LULLEN MAAR POETSENTHEMAKANALENARCHIEF |
WENNEN AAN AGNES
Ledenverlies 2007 (rug.nl): 5.369
Kamerleden opgestapt na TK2006: 3 Opgestapte politici & bestuur na TK2006: 63 Zetels peilingen: -11 SPOTPRENTEN (1)
EERST HET ZUUR
|
|||
Echt politici, eigenlijk laat wikipedia perfect zien wat een waarheid verdraaiers politici zijn. Luchtkastelen dat is wat ze graag aan mensen verkopen.
MAD | 04.09.07 | 07:57
Citaat van Harry van B’s weblog, althans diens SP weblog (!)
” Het doet wellicht wat eigenaardig aan om vanaf een SP-weblog leden van de PvdA op te roepen om Pronk tot voorzitter van hun partij te maken. Toch is het dat niet. Pronk wil van de PvdA namelijk weer een ‘echte linkse partij’
maken. ”
Harry is benoemt tot katvanger, ambassadeur of hoe je het wilt noemen van een rap-veranderende SP. Ook op wikipedia en in die zin dus weer helemaal niet veranderd…
Harry vindt wat wij ook vinden, meer democratie in de SP en bedoelt of onbedoelt, hij heeft dus een SP-weblog
Da’s mooi, want als dit geen PB 1-2 tje is dan weet ie dat ‘zijn’ weblog na zijn uitspraken wel eens kan verdwijnen naar de digitale goelag velden van cyberSPace.
b-rent | 04.09.07 | 19:06
b-rent, als politieke aartsoptimist (NOT) ben ik van mening dat dit een geregisseerd stukje is. Van Bommel suggereert iets kritisch te zeggen, maar doet dat in wezen niet.
Ken je, uit bijv. politieverhoren, de good guy, bad guy tactiek?
Marijnissen: “Harry, zeg jij effe iets zogenaamd kritisch, want dan kan ik straks in de krant zeggen dat het verzet binnen de partij nergens op slaat, okee?”
Zo kan het gegaan zijn. Politici zeggen namelijk nooit zomaar spontaan iets, die lekken alleen. Enkele foutjes nagelaten, en daarna gaan ze snel “sorry” zeggen en is alles weer okee..
Sonja | 04.09.07 | 19:21
Ongewijzigd was het voor de SP “Wickedpedia”. Daarom moest het “WikiSPedia” worden.
Chandra | 04.09.07 | 22:03
Die politici zijn gestoord als je het mij vraagt. Het is toch niet normaal allemaal. Compleet schizofreen en paranoia. Het is toch ziekelijk die drang naar positiebehoud. Heeft niks meer met idealisme te maken.
Chandra | 04.09.07 | 22:07
En dat op onze kosten, Sonja!
Chandra | 04.09.07 | 22:08
Op de avond van de verkiezingen, viel het mij bij de uitslagen gelijk op dat de SP in Oss zetels verloor! Dus een gewone partij net als de rest! Een evolutie…..nee,dat is geen werkelijkheid maar misleiding. Net als alle andere partijen doen.
Chandra | 04.09.07 | 22:17
Ze konden natuurlijk moeilijk revolutie zeggen want ze zijn al dertig jaar bezig.
Sonja | 04.09.07 | 23:55
Wikipedia is geen officieel document waaraan enige wettelijke of maatschappelijke status verleend is. Deze status kan er in de huidige vorm ook nooit aan verleend worden omdat de inhoud niet controleerbaar is. Conclusie: Iedereen is vrij om wat dan ook te wijzigen. Als Jan z’n eigen pagina zou wensen te wijzigen zou hij dat volledig naar eigen inzicht mogen doen. En iedereen is vrij daarna zijn wijzigingen weer ongedaan te maken. Een beschuldigend vingertje is dus echt niet op z’n plaats.
Wijsneus | 05.09.07 | 11:34
Natuurlijk, stalinisten hebben nog nooit bezwaren gehad tegen het herschrijven van de geschiedenis.
Sonja | 05.09.07 | 11:52
lol even de logjes in ehmmm 2000 zoveel bekijken van Jannie Marijnissen. Zie je dat Marijnissen meerdere keren Wiki aanhaalt als officiële bron. Maar het is natuurlijk ook bekend dat op het moment iets niet uitkomt bij Spérs het opeens niet meer officieel en zo geweldig is.
MAD | 05.09.07 | 12:32
@MAD
Heb je daar wat voobeelden van (liefst in de vorm van linkjes)?
Wijsneus | 05.09.07 | 14:52
Type in de zoekmachine van marijnissen zijn weblog WIKI. En je krijgt een berg logjes waarin Marijnissen doorlinkt naar WIKI.
MAD | 05.09.07 | 14:56
Mijn standpunt is dat Wikipedia te ongecontroleerd is om een maatschappelijke (laat staan wettelijke) status te verlenen. Ik ken het standpunt van de heer Marijnissen hierover niet. Maar de keren dat ik Jan naar Wikipedia zie verwijzen (na volgens jouw beschrijving gezocht te hebben) doet hij dit voornamelijk ter ‘lering ende vermeack’ en niet als ‘aanhaling van ee officiele bron’.
Het zal mij verder een worst wezen of Jan Marijnissen zijn eigen Wikipedia pagina’s heeft aangepast, maar ik hoop dat iedereen door heeft dat dat absoluut niet aangetoond is.
Wijsneus | 05.09.07 | 15:31
Sinds wanneer is geschiedenis lering ende vermaeck wijsneus? Nee, natuurlijk heeft Marijnissen dat niet zelf gedaan. Daar heeft hij personeel voor. Hij schrijft niet eens zijn eigen weblog.
Sonja | 05.09.07 | 16:27
Maar natuurlijk Wijsneus…beetje saai en voorspelbaar. Ik zei het toch al, als het SPérs niet uitkomt lullen ze gewoon wat anders. En inderdaad sinds wanneer is geschiedenis entertainment?
En waarom hoop jij dat iedereen dat door heeft? De mensen hebben wel iets anders door, dat de SP een zieke manipulerende verknipte partij is.
MAD | 05.09.07 | 17:15
Wat is saai en voorspelbaar?
Hoe kom je nu ineens bij ‘geschiedenis’? En waarom zou geschiedenis geen ‘LERING ende vermeack’ zijn?
Wat bedoel je met ‘als het SPérs niet uitkomt lullen ze gewoon wat anders’?
En waarom is de SP volgens jou ‘een zieke manipulerende verknipte partij’?
Ik hoop dat mensen door hebben dat niet aangetoond is dat Jan Marijnissen al dan niet via zijn personeel zelf zijn Wikipedia pagina heeft aangepast. Dit hoop ik niet omdat ik het zo erg zou vinden dat men zou denken dat Marijnissen zijn eigen pagina heeft aangepast (waar hij volgens mij het volste recht toe zou hebben).
Ik hoop dat wij medeburgers hebben die zo intelligent zijn dat ze zich niet door tendentieuze berichtgeving (niet alleen op deze site of over dit onderwerp) laten misleiden.
Wijsneus | 06.09.07 | 08:26
Wijsneus, *geeeeeuwwwwww*. Ben je retarded ofzo?
MAD | 06.09.07 | 10:17
Iets niet WILLEN begrijpen is ook een vak natuurlijk.
Leo | 06.09.07 | 10:43
Nee, weet je wat, de VVD heeft het gedaan, want die willen altijd de SP in een goed daglicht zetten.
Sonja | 06.09.07 | 10:51
Hou je gemak MAD, er bestaan nu eenmaal een paar mensen op de wereld die er genoegen in scheppen om zich te laten voorliegen. Daar moet je medelijden mee hebben, niet gaan uitschelden.
Sonja | 06.09.07 | 10:54
Tenzij er nog een fatsoenlijk antwoord volgt op mijn vragen uit #17 is dit mijn laatste bijdrage aan deze weblog en wens ik jullie veel succes met het werven van nieuwe lezers en reageerders.
Wijsneus | 06.09.07 | 11:26
Ten eerste is hier geen sprake van “jullie”, ten tweede wordt hier niemand ‘geworven’ waarvoor dan ook, ten derde is de bewering dat geschiedenis iets met vermaak te maken heeft te belachelijk om op in te gaan, en ten laatste kun je al de antwoorden op de rest van je vragen, ja allemaal, op deze website rustig nalezen, desnoods uitprinten en aan je muur hangen mocht het problemen geven om het tot je te laten doordringen. Ik heb namelijk geen tijd om alles oeverloos te copy/pasten voor mensen die van tevoren al hebben besloten om niets te lezen, dan wel te lui zijn om iets te lezen.
Sonja | 06.09.07 | 12:00
Wijsneus, jij postte hier vast ook onder andere namen.
doe eens in google:
b-rent site:sptransparant.blogsome.com
en dan de reacties aan ’slap gehouwehoer’
daar ik in jouw dezelfde of een soortgelijk type zie, zal ik je ‘bijdragen’ hier niet missen.
Veel is al aangetoond, screencaptures enzo, maar als je liever ziende blind blijft, gooi je stem (tijd, geld e.d. als lid desnoods) weg en neem de gok met de SP in een regering…
b-rent | 06.09.07 | 12:01
Nee b-rent, Wijsneus is Wijsneus, en is nieuw hier. En hij gedraagt zich ook niet als de genoemde trol vind ik.
Sonja | 06.09.07 | 12:43
Ja ja… “Sonja ziet dat al wat langer fout” hehe
Wijsneus ik heb gewoon geen zin om me te herhalen, thats all. Van mij hoef je ook echt niet weg, dat SP wij gevoel heerst hier niet. Alleen hanteer niet die vervelende SP discussie methode van het herhalen. Dat werkt hier niet, we herkennen het direct. Als je iets wilt weerleggen doe dat dan niet doormiddel van een vraag die jezelf al hebt ingevuld. Dat is irritant. Dan sta je niet open.
MAD | 06.09.07 | 13:16